2015. május 13., szerda

Kezdetek - Az első termékeny év (júniusig)

Beköszöntött az új év és ezzel együtt beindult a fantáziám is a kerttel kapcsolatban. Keresgéltem a kertészeti könyveimben, az interneten, hogy mit érdemes ültetni egy családi ház kertjébe. A sok-sok információ mind hasznos volt, de azért egy kicsit elvesztem az áradatban. Természetesen azért volt fogalmam róla, hogy mit lenne érdemes, de egy kis utánajárás soha nem árt. Szerettem volna borsót, babot, hagymát, paradicsomot, paprikát, burgonyát, uborkát, kukoricát termeszteni. A rebarbara,  a torma, a dinnye, a sütőtök újdonságként került bele a repertoárba.

Agrármérnök és környezetgazdálkodási agrármérnök végzettségem és személyiségemnek köszönhetően számomra és a családomnak is nagyon fontos a környezet védelme. Mindannyian - a lehetőségeinkhez mérten - környezettudatosak vagyunk, kisfiunkat, M-et is ebben a szellemben neveljük. Így nem volt kérdés, hogy a kertművelés során valami új módszert (a hagyományostól eltérő) fogok kipróbálni és hasznosítani, átültetni a helyi körülményekhez.

A kerttel foglalkozó blogokat, honlapokat Facebook csoportokat olvasgatva bukkantam rá Gertrud Franck Öngyógyító kiskert című könyvére, amely aztán alapja lett (illetve lesz) a kert megtervezésének. Természetesen a helyi viszonyokra adaptálva és módosítva, kihagyva néhány részt belőle, hozzátéve a saját tapasztalataimat, ötleteimet. 



Természetesen készítettem vetési tervet is, próbáltam utána járni annak is, hogy melyek azok a növények, amelyek jól társíthatóak egymással, melyek azok, amelyek kifejezetten rosszul érzik magukat egymás közelében - ezeket a hasznos tanácsokat is beleépítettem a tervbe. Így végül kialakult a végső vetési terv, amely alapján be tudtam szerezni a szükséges mennyiségű vetőmagot. Mivel saját tapasztalataim még nem voltak a legmegfelelőbb vetőmaggal kapcsolatban, ezért az interneten kezdtem el keresgélni, és ráakadtam a Budapesti Kertimag Vetőmag Zrt. webshopjára, ahonnan sikerült is beszerezni a kellő mennyiségű (néhány növény esetében talán túl sok) szaporító anyagot. A megrendelt csomag postán érkezett és így nézett ki a tartalma:


Eljött a március, majd az április, így végre elkezdődhetett a veteményezés, amelyet már nagyon vártam. Szabadidőm sajnos nem volt sok, kizárólag hétvégente hódolhattam a szenvedélyemnek. Hétköznap a család, a munka és a háztartási teendők kötötték le a figyelmemet és az összes erőmet.

Májusra aztán sikerült minden növényt elvetnem, a helyére ültetnem, beüzemeltük a fúrt kutat, így már öntözni is lehetett, nem maradt más hátra mint a folyamatos gyomlálás, mulcsozás és fűnyírás, majd a megérdemelt gyönyörködés a kertben.



Az 1. számú ágyás

Az 1. és 2. számú ágyás


A 3. számú ágyás

Sarjad az élet

Mulcsozás

Burgonya és hagyma

 Szerencsére van utánpótlás, lesz aki segít majd a kerti munkában.




Június végére szinte már egy dzsungel nőtt ki abból a földdarabból, amely egy évvel ezelőtt még csupán gyep volt.

Bab, paradicsom, paprika

Az út

Uborka, hálóra futtatva

Élveztem minden percet. A fárasztó ásást, a kapálást, a sok fű elhordását, a fűnyírást. Hamarosan következhet a betakarítás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése